Media

Ibland får man arbeta med kunder som verkar göra allting rätt. Framgång, kul på jobbet och inspirerande medarbetare. NY Collective är ett sådant företag. Under 2018 gjorde man en stor satsning på att utveckla personalen i ett samlat grepp kallat NY Academy. Silfverhjelm Consulting var en av de leverantörer som fick förmånen att arbeta tillsammans med NY. Pernilla Silfverhjelm samtalar här med NY:s VD Pernilla Ljungbergh kring målbilder, utveckling och vinster av utbildning.

Samtal kring uppdraget

NY har haft ännu ett framgångsrikt år, krönt av flera priser och utmärkelser. Vad under året är du extra stolt över?

-Vi är stolta över Designpriset för Troax Årsredovisning men också för att ha blivit invalda i Publishingprisets Hall of Fame. Att få två silver i Content Awards har betytt mycket för både oss och kunden.

Vad ser du för vinster med er satsning på utbildning?

Att vi tillsammans har utvecklats både som individer och som grupp.

Vad gör ni annorlunda idag?

Vi tränar varje vecka på att presentera för varandra.Vi jobbar tydligare med utvärdering och återkoppling om vad vi gör bra och hittar även områden att förbättra. Vi har samtidigt passat på att höja kvalitén i våra interna möten.

Pernilla Silfverhjelm har utbildat NY:s medarbetare i Presentationsteknik, Storytelling och Facilitering.

Hur har samarbetet fungerat?

Vi är jättenöjda med vårt samarbete och kommer säkert att återkomma. Vi ser värdet av att kunna kommunikation och varumärken- det blir viktigt för alla delar av ett företag, inte bara kommunikation- och marknadsavdelningar. Det tycker vi ger oss bra möjligheter att fortsätta att hjälpa företag med branding och storytelling.

Pernilla Silfverhjelm tackar Pernilla Ljungbergh för pratstunden och samarbetet.